Edynburg, 1 listopada 2017

Prezes naszego Stowarzyszenia, Roman Mazur, uczcił dzisiaj - w imieniu nas wszystkich - „pamięć polskich kobiet i mężczyzn, którzy wa...


14 stycznia 2017

Marka miasta i duch przedsiębiorczości



Wielki event startup'owy dzisiaj w Londynie, w biznesowej dzielnicy Canary Wharf. W zasadzie ciekawa historia z tą częścią miasta. W latach '80tych na dobre przestał funkcjonować dawny port w Londynie. W jego miejsce, na początku lat '90tych Rząd brytyjski rozpoczął tworzenie czegoś w rodzaju nowego City. Mają tu swoje siedziby globalne korporacje. Ma też właśnie KPMG.

"Startup 2017" to największe wydarzenie w branży startup'owej. Tak, startup'y są w UK branżą samą w sobie. Zdjęcie powyżej zrobione przez nas w trakcie prezentacji nt. przyszłej produktywności pracy według Microsoftu, ale wcale nie nowe technologie dziś królują tutaj. Prym wiodą firmy w stylu Tossed (przede wszystkim kioski ze zdrowym jedzeniem w centrach handlowych), czy Skinny Dip (m.in. designerskie obudowy na smartfony).

Nowa ekonomia w UK to nie tylko appki i gry mobilne. To również dobrze znane modele biznesowe w nowym wydaniu. Co najważniejsze, Młodzież za tym stoi. Przedsiębiorcy mają po 20/30 lat. Wszyscy mówią, że nie byłoby ich sukcesu, gdyby nie brand Londyn, na którym urośli. To bardzo ważne by móc przebijać się na rynku na dobrych plecach miasta, gdy na świecie są tysiące punktów serwujących zdrowe jedzenie i jeszcze więcej producentów akcesoriów. Londyn ani pensa nie włożył w Tossed czy Skinny Dip. Wszystko, co dał, to "duch przedsiębiorczości".

Inspirujące...